יועץ בטיחות – הערך המוסף לארגון שלך
ארגונים
רבים נוטים להסתמך על יועצים ואנשי מקצוע אשר מתמחים בתחום העיסוק של העסק או
בתחומים שנועדו לעזור לעסק לבצע את העבודה שלו כפי שהחוק מחייב אותם. העניין הוא,
שבמקרים רבים, יש צורך "להגדיל ראש" ולשכור גם יועצים בתחומים שאינם
בהכרח קשורים ישירות לתחום העיסוק של העסק או כאל שהחוק מחייב להעסיק אותם.
דוגמא טובה לכך הוא יועץ בטיחות. התפקיד של יועץ זה, הוא לספק לעסק את כל הכלים הנדרשים בשביל שהוא יוכל לפעול בצורה בטוחה ונוחה, בין אם בתוך העסק עצמו, כלומר לייצר סביבת עבודה בטוחה ונוחה, כך שלא ייגרם שום נזק לעובדים שפועלים במקום, ובין אם זה בהיבטים אחרים, כולל כאלה שמתייחסים לקשר עם הלקוחות.
למשל, יועץ
בטיחות ידע לספק ידע מקצועי וכלים כיצד לייצר סביבת עבודה, במהלכה העובדים יוכלו
לבצע את עבודתם באופן כזה, שהם לא ייפצעו, לא יחלו, הם לא יעמדו בפני שום סכנה. זה
לא משנה אם מדובר במבנה בו מתבצע תהליך ייצור או באתר בנייה כזה או אחר. כאמור, זה
נכון גם לגבי עבודה מול לקוחות.
חשוב
להדגיש, אפשר לשכור יועץ בטיחות שיהווה חלק בלתי נפרד מהעסק, אך אפשר גם לשכור
אותו בתור מיקור חוץ, למקרים נקודתיים, כולל למתן הרצאות או לבדיקות ספציפיות של
דברים מסוימים.
כיצד שוכרים
את האדם הנכון
בשביל לשכור את היועץ הנכון, יש להכיר את הרזומה שלו, יש לבחון עם אילו עסקים הוא עבד ובאילו תחומים וכן יש לדעת מה תוכנית העבודה שלו, מה הוא מציע לנו. חשוב שהוא יכיר את העסק שלנו ואת התחום בו אנחנו מתעסקים, חשוב גם שהוא ידע לאבחן אותו בצורה נכונה.
קראו גם על: ממונה בטיחות בעבודה