מסורים חשמליים – אמצעי זהירות חשובים לשימוש בטיחותי

המסורים החשמליים נחשבים לכלי עבודה יעילים ואיכותיים, ומשמשים באתרי בניה, עבודות יערנות, מנסרות עץ, מפעלים ושימושיים ביתיים. אך בד בבד, כשלא נוקטים באמצעי הזהירות, הם עלולים להיות כלים מסוכנים ואף קטלניים. לכן חשוב לרכשם דווקא מגורם מורשה, כדי להבטיח שהמסור בטיחותי ועומד בתקנים. בנוסף כדאי להתייעץ עם המוכר על אמצעי הבטיחות: כיצד מחזיקים, ואיך ממקמים את הגוף ביחס למסור, אחרי מה יש לעקוב, ממה מומלץ להימנע, ואיזה דברים אסור לעשות בשום אופן. בנוסף יש לרכוש את הציוד המגן הנדרש בתקנות: קסדה, מגני אוזניים, משקפי מגן, מסכת פנים, וביגוד ונעליים תקניים העמידים בפני קריעה.

מסור עגול

כלי זה נחשב גורם מספר 1 בתאונות עבודה. מרבית התאונות קורות במגע של היד עם הלהב בעת דחיפת/סילוק הנסרים. לכן חשוב מאוד להרכיב כיפת מגן ייעודית מעל דסקת הלהבים של המסור, ו"טריז מפצל" מאחורי המסור.   

מסור שרשרת

מסור שרשרת נחשב לכלי קטלני ביותר. מרבית התאונות שלו אירעו לאחר "רתיעה לאחור". מונח זה מתאר מקרה של קפיצה בלתי צפויה של המסור לאחור וכלפי מעלה. המסור הקופץ עלול להתנגש בפלג גופו העליון של המפעיל ובראשו, ולגרום לפציעות קשות ואף למוות. לכן חשוב לוודאות שמדובר בכלי תקני, ושיש התקנים המקטינים את הסיכון בגוף המסור ובשרשרת. 

מסור פנדל ומסור סרט

מחצית מהתאונות במסורים הללו אירעו כשהלהב פגע ביד בזמן טיפול בנסרים כשהמסור פועל, ובעת דחיפת המסור עצמו. כדי להימנע מתאונות אלו יש להתקין אמצעי בטיחות שונים: במסור פנדל – מעצור המגביל את תנועת המטולטלת מחוץ לתחום השולחן, ועוד. במסור סרט – התקן המותח את הסרט אוטומטית או משקף את מצב המתיחה, ועוד.

Blog בטיחות בבית בית ומשפחה טיפול במזיקים ניקיון תחזוקת בית
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כל היתרונות של שיש קוורץ
קוורץ מאופיין במבנה בעל גבישים ממינים שונים, חלקם יכולים להיות מאוד ברורים לעין וחלקם זעירים ביותר....
קרא עוד »
יול 19, 2021
מה זה פרופיל גבס דקורטיבי?
גבס, בניה ודקורציה הולכים יפה ביחד, ממש כפי שהם מתאימים גם לצרכים פונקציונליים. לוחות גבס יכולים לשמש...
קרא עוד »
ספט 29, 2021
מתקן ניגוב ידיים שכל אחד חייב בעסק שלו
רוצים לאפשר לעובדים והלקוחות שלכם לשמור על היגיינה בקלות ונוחות במקום העבודה? מתקן ניגוב ידיים עשוי...
קרא עוד »
ספט 30, 2020