הכשרת חריגות בנייה – כמה זמן זה לוקח?

חריגות בניה הן תוצאה של שינויים שמכניסים במבנה מבלי שהתקבל אישור או היתר בניה כנדרש, דרך הרשות המקומית. חריגות בניה יכולות להיווצר עוד במהלך הבניה או לאחר שהמבנה הושלם, כלומר תוספת בוצעה ללא היתר. מה המשמעות של הדבר, האם ניתן להכשיר חריגות בניה וכמה זמן זה לוקח?

המשמעות החוקית של חריגות בניה 

העובדה שרבים מבצעים חריגות בניה איננה הופכת את הפעולה הזאת לתקינה. חריגה נחשבת לעבירה והיא יכולה לגרום לסנקציות שונות, קבלת צווי הריסה, הטלת קנסות ועוד. אם קיימת חריגה והיא לא מקבלת הכשרה, מדובר בעבירה פלילית. זה לא עניין מנהלי, אם כי זה לא פוטר את בעל הנכס מקנסות אפשריים. גובה הקנסות יכול להגיע לעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים, בהתאם לסוג חריגת הבניה והיקף השטח שבו בוצעה חריגת הבניה. 

האם ניתן להכשיר חריגות בניה 

חלק מחריגות הבניה בהחלט ניתר להכשיר. על מנת לבצע הכשרה של חריגות פניה לש לפנות להנדסאי או אדריכל בעלי ניסיון בעבודה מול רשויות מקומיות ועיריות בנושא זה. ההכשרה איננה אך ורק הגשת בקשה אלא תהליך בדיקה מפורט של תוכניות בניה, גרמושקות, עריכת תוכניות עדכניות במידת הצורך, פניה לוועדה מקומית לתכנון הבניה. אפשרי כי ההכשרה תאושר כולה או חלקה, ויהיה צורך לבצע שינויים או התאמות במבנה ובחריגות. 

כמה זמן לוקח להכשיר חריגות בניה 

הכשרת חריגות בניה הינה תהליך שיכול להיות יחסית פשוט או לעיתים מורכב. זה תלוי בסוג החריגה ואופייה, גודל שטח המבנה והחריגה, פרק הזמן שבו קיימת ועומדת החריגה. על מנת לדעת כמה זמן צפוי לקחת הטיפול, משרד אדריכלות ותכנון צריך לרדת לפרטים הקטנים ולהעריך את מורכבות הטיפול.  

Blog בטיחות בבית בית ומשפחה טיפול במזיקים ניקיון תחזוקת בית
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
יצירת מקלט: תובנות חיוניות לבחירת חברה תוצרת בית
המונח "תוצרת בית" מעורר פעמים רבות תחושות של נוחות, איכות ואותנטיות. בשנים האחרונות, המשיכה של מוצרים...
קרא עוד »
אוק 04, 2023
החשיבות במוצרי היגיינה בתקופת הקורונה
תקופת הקורונה הציבה אותנו מול חזית חדשה שלא תמיד התמודדנו מולה. המודעות הרבה לשמירה על היגיינה...
קרא עוד »
יונ 22, 2020
שיקום נזקי מים – עושים זאת ללא נזק נלווה
הליך שיקום נזקי מים יכול להתבצע בצורה מדויקת ומקצועית למדי וזאת אם יודעים ליצור קשר עם בעלי מקצוע...
קרא עוד »
יול 26, 2021